Faceți căutări pe acest blog

marți, 6 iulie 2010

Proiect - Proaspat culese

Scurta descriere a proiectului „Proaspat culese”




1. Date generale

Ne propunem sa devenim prima platforma logistica specializata in colectarea si desfacerea in hipermarketuri a produselor agricole de sezon, produse in Romania.

Obiectivu nostru este sa aducem in rafturile marilor magazinelor a produse culese cu cel mult 48 h inainte. Este stiut faptul ca legumele si fructele culese coapte sunt mult mai gustoase decat cele culese de timpuriu, si lasate la coacere in depozite si silozuri. Produsele se vor comercializa sub brandul „Proaspat culese” si vor avea un termen de valabilitate suficient de scurt – vom asigura prospetimea la raft a produselor. Stocurile nevandute dupa perioada de valabilitate vor fi preluate si transformate in conserve. Aceste vor fi comercializate in afara sezonului sub acelas brand.



2. Descrierea proiectului

2.1 Activitatea va fi una de logistica. Se vor incheia contracte cu producatori agricoli agreati pentru cantitatile estimate impreuna cu hipermarketurile. Aceste produse vor fi preluate si aduse intr-un depozit unde se vor pregati pentru vanzare: se sorteaza, se ambaleaza in cantiti optime pentru consum si se livreaza in aceeasi zi in hipermarketuri. Subliniez faptul ca aceste produse vor fi ambalate si etichetate cu termen de valabilitate – se elimina astfel riscul ca aceste produse sa se amestece cu altele din magazinul unde ajung.


2.2 Descrierea investitiilor.
- Softul de logistica si infrastructura hardwere (calculatoare, readere cod de bare, sistem de securitate, etc)
- Flota – pentru inceput vom inchiria vehiculele pentru colectare si transport catre hipermarketuri
- Cladire 1000 mp unde sa putem spala si ambala produsele. Pentru adaptarea halei si obtinerea autorizatiilor vom achizitiona sistem de epurare al apelor uzate.
- Utilaje de spalat, ambalat, etichetat, etc



2.3 Furnizori, clienti,
Furnizorii vor fi agreeati in momentul semnarii contractelor cu hipermarketurile. Produsele vor fi comandate cu o zi inainte de livrare, dar se vor estima cantitati cu 7 zile inainte. Plata produselor sa va face la livrare iar transportul se va intra in atributiile noastre. Aceste conditii ne vor asigura o pozitie foarte puternica in negocierea preturilor cu producatorii.

Clientii: hypermarketurile. Se va negocia, in functie de cantitatea estimata, efectuarea livrarii direct catre magazin sau catre platforma logistica a retelei.

2.4 Pretul si strategia de promovare
Pretul va fi cu cel mult 20% mai mare decat cel din pietele agro-alimentare. Vor fi negociate promotii si capete de gondola. Promotiile pot fi legate de produse cu sezonalitate foarte scurta (ex. „Sezonu dulceturilor”, „Se pun muraturi”, „Sezonul fructelor de padure”, )


2.5 Echipa:

- Manager - responsabil si cu comercializarea produselor
- Manager de operatiuni – responsabil cu asigurarea resurselor logistice (transport, aprovizionare cu ambalaje si consumabila)
- Key account executive – in relatie directa cu buyerul
- 2 ingineri agronomi responsabili cu preluarea produselor si relatia cu furnizorii
- 10 muncitori necalificati pentru manopera din depozit




3. Durata de realizare (luni) şi etape principale
Proiectul va fi demarat in 2011 iar primele produse pot fi comercializate incepand cu luna mai.


4. Costul estimativ al investiţiei

Bugetul initial al investitiei este: 60.000 euro (achizitie utilaje, amenajare hala si soft logistica)
Fond de rulment pentru prima luna: 40.000 euro



5. Cifra de afaceri estimata pe primele 12 luni de activitate: 1000000 euro


6. Finantarea se va face astfel: cheltuielile cu investitia – 60.000 euro vof fi surse atrase pe termen mediu (5 ani) sau partial din fonduri europene, cei 40000 pentru fondul de rulment vor fi surse proprii sau partial linie de credit garantata de Fondul de Garantare al Creditului Rural.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu